Domowe sposoby na potencję: Popraw swoją sprawność seksualną

Satysfakcjonujący seks jest jednym z filarów udanego związku. Wpływa również korzystnie na samopoczucie i samoocenę, bo daje mężczyźnie poczucie sprawczości. Gdy w łóżku pojawiają się problemy, czas postawić na m.in. domowe sposoby na potencję. Czego powinieneś spróbować, by poprawić swoją sprawność seksualną?

Impotencja – co to takiego?

Impotencja to skomplikowana dysfunkcja seksualna, która powoduje brak erekcji u mężczyzny. W zależności do rodzaju, może uniemożliwiać osiągnięcie wzwodu czy orgazmu, ale także powodować niepłodność.

Przyczyny impotencji mogą być różne. Dzieli się je jednak na dwie podstawowe grupy:

  • psychogenne – gdy brak wzwodu lub orgazmu wynika z blokady psychicznej,
  • organiczne – gdy impotencja jest skutkiem choroby.

Przyczyny impotencji

Okazuje się, że zdecydowanie najczęstszym powodem impotencji są wspomniane blokady psychologiczne. Przede wszystkim młodzi mężczyźni, którzy dopiero szukają stałej partnerki, odczuwają stres, że nie będą w stanie zadowolić jej erotycznie. W pierwszych kontaktach z kobietą często boją się ośmieszenia.

W tej grupie problemów z libido mogą być również naleciałości środowiskowe. Zasady postępowania w życiu wyniesione z domu stają się niejednokrotnie przeszkodą w osiągnięciu satysfakcjonującego życia łóżkowego.

Impotencja może być jednak wywołana nie tylko obawami. Powodują ją również długotrwałe przemęczenie, stres czy za bardzo rozrywkowy tryb życia. Nadmiar alkoholu i innych używek prowadzi do licznych problemów ze wzwodem. Ich przyczyną może być również brak aktywności fizycznej i nadwaga.

Ważne

Problem z erekcją może powstawać także w wyniku problemów z hormonami. Impotencja rodzi się m.in. z braku testosteronu, ale wpływa na nią również wysoki poziom prolaktyny.

Zanim zaczniesz szukać sposobów, jak zwiększyć ochotę na seks i co zrobić, by osiągnąć pełną sprawność w łóżku, udaj się do lekarza. Przyczyny impotencji mogą leżeć również w kłopotach zdrowotnych. Upewnij się, czy nie powodują ich choroby układu krążenia.

Impotencja – diagnostyka

Podstawą prawidłowej diagnostyki jest pokonanie bariery wstydu. Okazuje się, że wciąż są mężczyźni, którzy – choć zauważają u siebie oznaki niedomagania – wypierają je i postanawiają ich nie leczyć. Wynika to z błędnego przeświadczenia, że impotencja jest atakiem na ich męskość. Tymczasem problemy z erekcją to po prostu choroba, którą należy zdiagnozować i leczyć.

diagnostyka impotencji

Lekarz zajmujący się impotencją to androlog lub seksuolog. Pierwsza wizyta w gabinecie to najczęściej po prostu rozmowa – musi być jednak szczera i dokładna. Bardzo dobrze, jeśli mężczyzna wybierze się na nią z partnerką.

Polecamy: Czy żeń szeń działa na potencję?

Znając cały obraz sprawy, specjalista może skierować na odpowiednie badania. Podejrzewając, że problemy z erekcją mają podłoże chorobowe, najczęściej najpierw kieruje na testy wskazujące poziomu cukru, cholesterolu, testosteronu oraz prolaktyny. Często zleca również USG prostaty.

Jak wygrać z impotencją?

Nie każde problemy z erekcją wywołane są przez czynniki chorobowe wymagające leczenia farmakologicznego. Nawet jeśli jest ono konieczne, istnieje szereg sposobów na ich wsparcie. Warto poznać domowe metody na potencję, które stosowali już nasi dziadkowie. Często kluczem okazuje się przede wszystkim zmiana podejścia.

Jak wspominaliśmy, problemy z erekcją mogą mieć podłoże emocjonalne. Często wynikają z braku dojrzałej komunikacji między partnerami. Pojawiają się obawy o wzajemne zadowolenie i zamiast skutecznych rozwiązań stosowane są ślepe próby wypełnione stresem. Niekiedy wystarczy szczera rozmowa o swoich potrzebach, by móc dawać i czerpać przyjemność z seksu.

Gdy problemy z erekcją wiążą się z traumami, dobrym pomysłem jest także terapia. Na nic bowiem zdają się licznie stosowane farmaceutyki czy domowe sposoby na potencję, gdy niemożność osiągnięcia orgazmu wynika z lęków ze sfery seksualności.

Konieczna jest także redukcja stresu. Kłopoty z libido znacząco zmniejszają się, gdy masz czas na odpoczynek. Uważaj, by sfera zawodowa nie wpływała na prywatną. Dbaj o swój spokój i nie dopuść do sytuacji, w której codziennie pojawiają się nadgodziny.

Domowe sposoby na potencję – zdrowa dieta na poprawę libido

ARGININA

Aby naturalnie zwiększyć libido u mężczyzny, należy uzupełnić jego dietę o produkty bogate w białko. Zawierają one bowiem podstawowy aminokwas – argininę. Pamiętaj jednak, że mięso (drób, wołowina, wieprzowina) powinny pochodzić ze sprawdzonego źródła. [1]

Dieta mężczyzny musi zawierać również sporo nabiału – mogą to być twarożki, serki czy jogurty. Arginina znajduje się także w orzechach, czekoladzie i kakao. Ich połączenie stanowi doskonały deser.

CYNK

Jeśli chcesz podnieść libido, w diecie nie może zabraknąć także produktów bogatych w cynk. Jest to składnik uczestniczący w powstawaniu testosteronu, ten zaś jest hormonem, który odpowiada za popęd.

Uważaj, by w twoim jadłospisie nie zabrakło pomidorów, natki pietruszki, otrębów pszennych, roślin strączkowych, żółtek jaj czy pestek dyni. Dobrze jest też pamiętać, że cynk znajdziesz w znanych od wieków afrodyzjakach – małżach i ostrygach. Powinieneś jeść również ryby.

SELEN

Wyraźną poprawę w przypadku problemów z zanikiem pożądania seksualnego lub utrzymaniem wzwodu można zauważyć także dzięki wzbogaceniu posiłków o produkty zawierające selen. Wpływa bowiem na ruchliwość plemników w nasieniu. [2]

Aby dostarczyć go sobie w codziennej diecie, powinieneś wybierać tuńczyka, łososia, jaja czy kaszę gryczaną. To wszystko składniki na proste dania, które możesz zabierać ze sobą każdego dnia do pracy.

WITAMINA E

Nie bez przyczyny nazywana “witaminą płodności” – witamina E bowiem skutecznie wpływa na poziom męskiego libido. Okazuje się, że jej właściwości poprawiają jakość nasienia. Pamiętaj więc, by w diecie uwzględnić m.in. migdały, orzechy, pomidory, szpinak czy nasiona słonecznika. [3]

BETA-KAROTEN

Beta-karoten ma duży wpływ na syntezę męskich hormonów płciowych. Jeśli więc zastanawiasz się, jak podnieść libido, jedz częściej marchewkę, mango, pietruszkę, jarmuż, szpinak czy czerwoną paprykę.

Dieta na poprawę libido powinna być bogata w składniki odżywcze wymienione powyżej. Przede wszystkim jednak chodzi o to, by była zbilansowana i zróżnicowana. W ten sposób dbasz o swoje zdrowie i regulujesz samopoczucie. Pamiętaj więc, by wybierać cukry złożone zamiast prostych i ograniczać do minimum tłuszcze nasycone. Dbaj o to, by codziennie jeść owoce i warzywa.

Ćwiczenia na libido

Wśród przyczyn występowania impotencji wymieniona została m.in. nadwaga. Jej przeciwdziałanie to zaledwie jeden z powodów, dla których powinieneś regularnie uprawiać sport. Aktywność fizyczna niesie w sobie bowiem znacznie więcej korzyści dla twojego libido.

Przede wszystkim, gdy regularnie uprawiasz sport, wyraźnie poprawia się twoja kondycja i wzmacnia organizm. Gdy pojawiają się zaburzenia erekcji, szczególnie ważne jest wsparcie dla układu naczyniowo-sercowego. Dobrym rozwiązaniem będą więc ćwiczenia cardio, chociaż zawsze najskuteczniejszy jest plan mieszany przygotowany przez trenera personalnego.

Ważne

Zwróć uwagę, by dobrze wybrać ćwiczenia na libido. Dobrym pomysłem będzie trening FBW, który angażuje wiele partii ciała. Chodzi bowiem o to, by podnieść poziom testosteronu.

W związku z tym, że problemy z potencją najczęściej mają podłoże psychologiczne, niesamowitą rolę w walce z nimi ma samoocena. To właśnie regularna aktywność fizyczna sprawia, że twoje ciało prezentuje się lepiej, a ty dobrze się z nim czujesz.

Jak zwiększyć ochotę na seks?

Jeśli z punktu widzenia medycznego nic ci nie dolega, twoja dieta jest zbilansowana, a aktywność fizyczną uprawiasz regularnie, w sferze łóżkowej wszystko wkrótce powinno wrócić do normy. Może się jednak tak zdarzyć, że ochota na seks spadła przez przyzwyczajenie. To bardzo częsty problem wieloletnich związków. Co wtedy robić?

Przede wszystkim konieczna jest szczera rozmowa z partnerką. Być może ona w ogóle nie zauważa, z czym się mierzysz. Prawdopodobnie jednak i w jej głowie pojawiają się liczne obawy. Jak możecie ponownie rozpalić ogień w sypialni?

Spróbujcie czegoś nowego. Wprowadźcie dotychczas nietestowane przez was pozycje seksualne, zainwestujcie w bieliznę czy zabawki erotyczne. Już samo ich wspólne wybieranie może skutecznie podgrzać atmosferę. Pozwólcie sobie także na dłuższą niż zazwyczaj grę wstępną, z masażem przy świecach. A może wasze fantazje są zgoła inne? Dajcie się im ponieść.

Skuteczne sposoby na potencję u każdego mężczyzny i każdej pary mogą być tak naprawdę inne. Najważniejsze jest przede wszystkim wykluczenie choroby, a następnie szczere przedstawienie problemu i podjęcie prób walki z nim – do skutku. Dobry seks może bowiem sprawić, że będziecie naprawdę szczęśliwą parą z wieloletnim stażem.


  1. Khalaf D, Krüger M, Wehland M, Infanger M, Grimm D. The Effects of Oral l-Arginine and l-Citrulline Supplementation on Blood Pressure. Nutrients. 2019;11(7):1679. Published 2019 Jul 22. doi:10.3390/nu11071679
  2. Selenium – https://ods.od.nih.gov/factsheets/Selenium-HealthProfessional/
  3. 1: Helmy MM, Senbel AM. Evaluation of vitamin E in the treatment of erectile dysfunction in aged rats. Life Sci. 2012 Apr 9;90(13-14):489-94. doi: 10.1016/j.lfs.2011.12.019. Epub 2012 Jan 17. PubMed PMID: 22280834.

Leave A Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *