Rukola na Odchudzanie – Fakt czy Mit?

Rukola ma bardzo dobre właściwości odchudzające, o których mało kto wie. Dzień po dniu pozwala zadbać o zdrowie, dobre samopoczucie i wygląd.

Wspomaga odchudzanie i dostarcza mnóstwo witamin! A do tego jest tania i łatwo dostępna! Jeśli chcesz, możesz uprawiać ją nawet samodzielnie w domu, na parapecie, w doniczce. Warto!

Mądre odchudzanie z rukolą

Odchudzanie wymaga czasu i zaangażowania. Jednak to, jak będzie wyglądać, zależy w dużym stopniu od osoby postanawiającej zrzucić nadmierne kilogramy. Można bowiem dojść do celu krótszymi i dłuższymi drogami.

Kto świadomie wybierze bardziej skomplikowaną ścieżkę? Krętą i wymagającą morderczego wysiłku? Taką, w trakcie której pot leje się z czoła, na każdym kroku myśli się o kawałku czekolady, a rzeczywistość drażni do potęgi? Raczej niewiele osób.

Czytaj też: Piwo a odchudzanie – czy od piwa się tyje?

Nie jesteśmy masochistami. Poza tym to wyjątkowo trudne, by w dzisiejszych czasach wszystko poświęcić jednemu celowi. Pośpiech, stres, ogromne tempo życia i nadmiar obowiązków nie sprzyjają odchudzaniu. Jesteśmy zmęczeni, rozczarowania i pragniemy szybkich, skuteczność rozwiązań. Tu i teraz. Nie mamy czasu, by każdego dnia skupiać całą uwagę i wszystkie siły na jednym zadaniu. Chcemy sprawdzonych, ale nie nazbyt angażujących metod, które dodatkowo będą wygodne w stosowaniu. Liczy się oczywiście także czas, wartość najcenniejsza.

Dlatego nie dziwi, że większość z nas postawi dzisiaj na skuteczność i najlepsze efekty w możliwie krótkim czasie. Z rezultatami nie na chwilę, ale z gwarancją trwałości. Chodzi bowiem o to, by odchudzanie dało trwałe rezultaty. Raz utracona waga nie powinna wracać, a efekt jojo to najgorszy z możliwych scenariuszy.

Gdy już osiągniemy sukces, zobaczymy oczekiwany wynik na wadze, zmniejszymy obwód talii oraz ud, to należy zrobić wszystko, by szczupła sylwetka została z nami na stałe. Każde kolejne odchudzanie, które nie pozwala na zatrzymanie oczekiwanych efektów, nie tylko wzmaga w nas złość i rozczarowanie, ale również niekorzystnie wpływa na tempo metabolizmu i cały dobrostan organizmu. Ten zapamiętuje, że już raz został oszukany, więc przy kolejnym planie odchudzającym nie będzie taki chętny, by współpracować.

Dlatego dzisiaj nie wystarczy mniej jeść i więcej się ruszać, trzeba zmienić także nawyki żywieniowe. Najlepiej od razu w mądry i przemyślany sposób.

Kluczem do sukcesu będzie odchudzenie newralgicznych miejsc, z jednoczesnym zadbaniem o zdrowie. Podstawą, niezależnie od indywidualnej sytuacji, jest wprowadzenie zdrowych nawyków żywieniowych.

Kiedy zacząć? Najlepiej już dziś! Trzeba podejmować mądre decyzje, zaczynając od przyjrzenia się temu, co kładziemy codziennie na talerz. Nie ma tam miejsca na przypadkowe składniki, ani ograniczanie się do ciągle tych samych produktów. Nawet wyjątkowo smacznych, bez których wydaje się nam, że nie możemy żyć! Często jesteśmy od nich uzależnieni, dlatego zrezygnowanie z nich bywa trudne. Jednak traktowanie swojego żołądka jak śmietnika to nie najlepszy pomysł!

Należy wybierać pożywienie bogate w witaminy i takie, które ułatwiają odchudzanie. W miejscu pustych kalorii najlepiej te wartościowe. Róbmy to nie w sposób agresywny, ale poprzez zmianę naszych codziennych nawyków, systematycznie dzień po dniu.

Istnieje mnóstwo produktów wspomagających zrzucanie nadmiernego tłuszczu. Liderem w tym temacie są liście rukoli. Małe, zielone, postrzępione i niepozorne, a mające ogromną moc. Warto zwrócić na nie uwagę i już ich nie omijać obojętnie, przechodząc przez alejki sklepowe.

Jeśli zależy nam na tym, by w codziennej diecie gościły najważniejsze witaminy, a odchudzanie nie wpływało negatywnie na nasze samopoczucie, już dziś sięgnijmy po rukolę! To rozwiązanie proste, tanie i wyjątkowo skuteczne. Czytając dalej, dowiesz się, dlaczego warto się na nie zdecydować. Powodów jest całe mnóstwo!

Rukola czyli co?

Rukola to roślina jednoroczna należąca do kapustowatych. Siostra, lub może lepiej kuzynka, rzodkiewki i chrzanu. Określana jest rokiettą siewną. Jej nazwa naukowa to Eruca vesicaria.

Tradycja jedzenia liści rukoli pochodzi z basenu Morza Śródziemnomorskiego. To właśnie tam od wielu lat stanowią one dodatek do dań a także wykorzystywane są jako podstawowy składnik. Docenia się je za lekko orzechowy, pikantny smak. Wiele osób lubi także ich mocno intensywny zielony kolor.

Liście rukoli są coraz popularniejsze także w Polsce. Powodów jest wiele. Warto podkreślić w tym miejscu, że są nieskomplikowane w uprawie, można spróbować zasadzić roślinę w doniczce i uprawiać dla własnych potrzeb. W ten sposób w domu na parapecie będą nam rosły cenne witaminy! Jednak to nie tylko łatwość uprawy decyduje o popularności rukoli. Coraz częściej sadzimy tę roślinę, bo ma ona szczególne walory zdrowotne.

Rukola właściwości

Roślina najczęściej sprzedawana jest w opakowaniach foliowych. Trochę rzadziej dostępna jest w doniczce. Spożywamy ją na wiele sposobów: na pizzy, w sałatkach, z serem, orzechami.

Wiele osób docenia pikantny smak rukoli. Na plus przemawia także bardzo dobry skład. Jej zielone liście dostarczają mnóstwo błonnika, a także witamin z grupy B, K, A i C oraz kwasu foliowego. Warto ją włączyć do codziennego menu, ze względu na obecność wapnia, potasu i żelaza. Dzięki temu, że żelazo znajduje się tu w towarzystwie witaminy C, składnik ten jest zdecydowanie lepiej dostępny i łatwiej wchłaniany.

Rokietta siewna poprawia trawienie, chroni przed otyłością. Odkryto, że wzmacnia poszczególne narządy układu trawiennego. Ma zbawienny wpływ na żołądek, zapobiega nieżytom oraz wrzodom. Sięgając po rukolę, można usunąć na stałe problem ze wzdęciami, zaparciami, zgagą, a nawet bólem brzucha spowodowanym problemami trawiennymi.

Ostatnie wyniki badań wskazują, że rokietta siewna może działać antynowotworowo. Wysoka zawartość przeciwutleniaczy pozwala na skuteczną walkę z wolnymi rodnikami. Dzięki glukozynolanom liście rukoli to ogromna nadzieja dla osób narażonych na nowotwory. W świecie, w którym statystyki zachorowań są coraz bardziej niepokojące, to szczególnie dobra wiadomość, której wagi nie należy ignorować.

Co jeszcze zawdzięczamy rukoli? Całkiem sporo! Rokietta siewna wzmacnia organizm, sprawia, że staje się on bardziej odporny na wpływ niekorzystnych czynników zewnętrznych. Sprawniej działa układ immunologiczny, odpowiedzialny za obronę przed patogenami, wirusami, bakteriami i grzybami. Jedząc zielone małe listki, jesteśmy mniej narażeni na sezonowe infekcje. Rzadziej łapiemy katar, a gdy choroba jednak się przypałęta, przechodzimy ją zdecydowanie łagodniej. Trwa krócej i nie powoduje powikłań, które mogą być znacznie gorsze od samej infekcji.

Za sprawą rokietty wszystkie komórki organizmu szybciej się regenerują. Ewentualne uszkodzenia mogą być zdecydowanie sprawniej naprawiane. To pozwala zachować najlepsze warunki funkcjonowania organizmu i „gasić już niewielkie pożary”. Chroniąc w ten sposób cały organizm przed skutkami zaniedbań.

Dwie filiżanki zielonych liści zaspokajają dzienne zapotrzebowanie na wapń. 100 gramów rośliny dostarcza wystarczającą ilość witaminy K i połowę dziennego zapotrzebowania na witaminę A. Wysoka zawartość żelaza pozwala uzupełnić niedobory u osób z anemią. Statystyki pokazują, że niedobory żelaza są wyjątkowo częste! Natomiast bogactwo witaminy C chroni przed infekcjami. Pozwala wzmocnić odporność i korzystnie wpływa na wygląd.

Omawiane warzywo to dobry wybór na zdrowie! To witaminy, które wzmacniają ciało i poprawiają samopoczucie. To także prosty i tani sposób na odchudzanie!

Ile kalorii ma rukola?

Rokietta siewna to idealne warzywo dla osób dbających o sylwetkę.

Nie tylko dlatego, że roślina ta ma mnóstwo błonnika, pozwala uzyskać sytość i usprawnia trawienie. Nawet nie dlatego, że błonnik działa jak miotełka oczyszczająca jelita. W tym kontekście drugorzędne znaczenie ma także bogaty skład i fantastyczny, wyrazisty smak. Podstawa, która czyni liście rukoli najlepszymi w kontekście odchudzania to niska kaloryczność. To właśnie niska zawartość kalorii jest głównym czynnikiem, który pozwala ocenić każdy składnik odżywczy w mądrze stosowanej diecie.

Dla osób, dla których niska liczba kalorii ma ogromne znaczenie, omawiane warzywo to jeden z najlepszych wyborów. Bo odchudzanie z nim staje się prostsze, smaczniejsze i co równie ważne pozwala zadbać o zdrowie.

Ile kalorii trzeba liczyć, sięgając po nie?

Odpowiedź może Cię pozytywnie zaskoczyć! Okazuje się, że w 100 gramach jedynie 25 kcal. To niewiele!

Garść zielonych liści to tylko 5 kcal! Dlaczego? Bo w większości rokietta siewna składa się z wody! Dlatego nie tylko odżywia, ale także nawadnia organizm. Odpowiednia ilość wody ma kluczowe znaczenie, pozwala ograniczyć łaknienie oraz zapewnia dobrostan.

Rukola na trawienie

Kolejna korzyść to możliwość zachowania na dłużej sytości. Roślina usprawnia trawienie, walczy z zaparciami i wzdęciami. Normalizuje rytm wypróżnień.

Jednak to nie wszystko. Ma działanie oczyszczające i odtruwające organizm. Dzięki temu pozwala usunąć substancje, które działają niekorzystnie na organizm, są przyczyną problemów trawiennych, a nawet obniżonej odporności czy przedwczesnego starzenia. Wykazano, że ma także właściwości antywirusowe, co znacznie wzmacnia jej wartość jako produktu spożywczego. Dodatkowo na plus działa wysoka zawartość chlorofilu, która chroni wątrobę a także DNA przed uszkodzeniami.

Potencjał rokietty jest znacznie większy!

Teoretycznie to zwykłe warzywo, niepozorna roślina, jednak potrafi wiele. Zalet jest tak dużo, że nie sposób ich zliczyć.

Systematyczne spożywanie pikantnych zielonych liści ma działanie lecznicze i profilaktyczne. Wszystko na najwyższym poziomie i w zgodzie z organizmem. Bez konieczności sięgania po sztuczne składniki aktywne, produkty wypełnione zbędnymi substancjami.

Idziesz do sklepu, kupujesz opakowanie niezwykłej sałaty i dzień po dniu dbasz o zdrowie. Prawda, że to fantastyczna perspektywa? Jak z niej nie skorzystać?

Czy rukola naprawdę odchudza?

Rukola przewyższa pod każdym względem zwykłą sałatę. Za sprawą bogatego składu pozwala odżywić organizm, co zmniejsza ryzyko podjadania. Sprawia, że ciało staje się odżywione i nie dąży do zaspokojenia braków, sięgając po wysokokaloryczne składniki diety. To prosty sposób, by ograniczyć łaknienie na słodycze i wysoko przetworzone produkty spożywcze. Nie musisz sobie wszystkiego odmawiać. Po prostu przestajesz mieć ochotę. A to znacznie podnosi szansę na satysfakcjonujące odchudzanie.

Polecane: Ogórek na Odchudzanie – Czy to działa?

Wiele osób nie ma dzisiaj świadomości, że niedożywienie to norma, mimo ogromnej dostępności jedzenia. Rukola dostarczając, to, czego organizmowi potrzeba, walczy z pokusą spożywania śmieciowych produktów. Ma to daleko idące i korzystne skutki.

Wysoka zawartość błonnika w liściach daje uczucie sytości i usprawnia trawienie. Niewątpliwą zaletą jest także ochrona żołądka oraz wzmacnianie funkcji poszczególnych organów odpowiedzialnych za wchłanianie substancji odżywczych.

Ponadto niezwykła sałata jest niskokaloryczna i lekkostrawna. Można ją jeść w dużych ilościach, codziennie, nie wywołuje żadnych skutków ubocznych.

Co warte podkreślenia, rukola to warzywo. A to właśnie warzywa stanowi dzisiaj fundament piramidy żywienia. Eksperci podkreślają, że aby zachować zdrowie i dobre samopoczucie na długo, należy jeść ich jak najwięcej. To właśnie one powinny stanowić podstawę naszego menu. Dlatego pięć porcji dziennie to za mało! Potrzeba znacznie więcej. I to właśnie rokietta siewna może pomóc nam w tym zadaniu.

Jeśli zależy Ci na szczupłej sylwetce, a do tego dbasz o zdrowie i dobry wygląd, liście rukoli to dobry wybór!

(Visited 7 times, 1 visits today)

Leave A Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *