Jakie warzywa jeść, żeby schudnąć?

Warzywa zawierają dużo błonnika i są bogate w składniki odżywcze, takie jak niezbędne minerały i witaminy, które mogą pomóc organizmowi poprawić metabolizm, a następnie spalić tłuszcz z brzucha.

Włączenie ich do diety może pomóc nie tylko w utracie wagi, ale także w prowadzeniu długiego i zdrowego życia.

Sformułowanie „mięśnie brzucha robi się w kuchni” nie jest przesadą i włączenie tych warzyw spalających tłuszcz do diety pomoże Ci szybciej osiągnąć cele.

Warzywa są bogate w błonnik, który sprawia, że dłużej czujemy się najedzeni. Ponieważ trawienie błonnika zajmuje trochę czasu, prowadzi to do zmniejszenia przejadania się.

Lokalne, sezonowe warzywa są również dobrym źródłem przeciwutleniaczy, minerałów i witamin, które są niezbędne dla zdrowego stylu życia.

Warzywa na odchudzanie

Warzywa mają zwykle mniej kalorii, ale bardzo dobrze wpływają na utrzymanie zdrowia i sytości na dłużej.

To wszystko oznacza, że ​​możesz jeść mniej kalorii, jednocześnie czując się bardziej usatysfakcjonowany, niż wtedy, gdy polegasz na żywności pakowanej i pozbawionej składników odżywczych.

Dodatkowo badanie pokazuje, że spożywanie warzyw uszczęśliwia!

Dokładny wynik mówi, że: “Zwiększone spożycie owoców i warzyw wskazywało na wzrost szczęścia, zadowolenia z życia i dobrego samopoczucia. Dochodziło do ​​0,24 punktu zadowolenia z życia (wzrost o 8 porcji dziennie), co odpowiada wielkości psychologicznej korzyści płynącej przejścia z bezrobocia do zatrudnienia. Poprawa nastąpiła w ciągu 24 miesięcy.”

1. Warzywa liściaste

Liściaste warzywa obejmują jarmuż, kapustę, botwinkę czy szpinak.

Mają kilka właściwości, które sprawiają, że są idealne na diecie odchudzającej, na przykład: niska zawartość kalorii i węglowodanów oraz duża zawartość błonnika.

Jedzenie zielonych warzyw liściastych to świetny sposób na zwiększenie objętości posiłków bez zwiększania kalorii. Liczne badania pokazują, że posiłki i diety o niskiej gęstości energetycznej powodują, że ludzie jedzą mniej kalorii.

Zielone warzywa liściaste są również niezwykle pożywne i bardzo bogate w wiele witamin, przeciwutleniaczy i minerałów, w tym wapń, który w niektórych badaniach wykazał, że wspomaga spalanie tłuszczu.

Na pewno się nimi nie przejesz, więc naładuj swój talerz i zjedz tyle, ile chcesz!

2. Warzywa kapustne

Warzywa kapustne to brokuły, kalafior, kapusta i brukselka.

Podobnie jak inne warzywa, są bogate w błonnik i wydają się niesamowicie sycące.

Co więcej, tego typu warzywa zawierają zazwyczaj przyzwoite ilości białka i węglowodanów.

Nie zawierają tak dużo białka, jak pokarmy pochodzenia zwierzęcego lub rośliny strączkowe, ale nadal są bogate w porównaniu z większością warzyw.

Ważne

Połączenie białka, błonnika i niskiej gęstości energetycznej sprawia, że ​​warzywa kapustne są idealnym produktem jeśli chcesz schudnąć.

Są również bardzo pożywne i zawierają substancje zwalczające raka.

3. Pomidory

To jedno z najbogatszych źródeł witaminy C i beta-karotenu, które wspomagają zdrowie serca. Pomidory są również obficie obciążone likopenem, który, jak stwierdzono, zmniejsza ryzyko wysokiego poziomu cholesterolu, chronią oczy i skórę oraz poprawiają odporność i zdrowie serca.

Witamina K, B1, B2, B3, B5 i B6 oraz minerały, takie jak potas, mangan i żelazo sprawiają, że pomidory są popularnym zdrowym produktem.

W rzeczywistości bogata zawartość potasu (267 mg na 100 gramów) w pomidorach sprawia, że ​​jest to idealny wybór dla pacjentów z wysokim ciśnieniem krwi. Jedną z najważniejszych zalet dodania pomidorów do diety jest ich zdolność do spalania tłuszczu.

Pomidory są pełne przeciwutleniaczy, a jednym z najważniejszych jest likopen. Zdaniem ekspertów likopen może naturalnie przyspieszyć metabolizm.

Za to błonnik jest niezwykle ważny dla dobrego trawienia. Ułatwia wypróżnianie, dodatkowo zapobiegając zaparciom i poprawiając trawienie. Złe trawienie jest ściśle związane z przyrostem masy ciała.

Jeśli Twój układ pokarmowy nie działa tak jak powinien, Twoja zdolność wchłaniania i przyswajania składników odżywczych jest utrudniona, a ponadto napotkasz trudności w usuwaniu odpadów i toksyn z organizmu. Może to wpłynąć na metabolizm i spowolnić go.

4. Marchewki

Marchewki to jedne z najlepszych warzyw niskokalorycznych, które można uwzględnić w diecie odchudzającej.

Marchew jest bogata zarówno w błonnik rozpuszczalny, jak i nierozpuszczalny, dzięki czemu doskonale pasuje do rachunku, jeśli chodzi o zdrową utratę wagi.

Wymieszaj ją z innymi owocami lub warzywami, aby uzyskać zdrowy, bogaty w składniki odżywcze sok spalający tłuszcz, lub dodaj ją do potraw mięsnych. Tak naprawdę marchewkę możemy ulokować w prawie każdym daniu!

5. Fasola

Fasola jest jednym z najzdrowszych pokarmów, jakie możesz spożywać.

Szczególnie dobra jest w przypadku utraty tłuszczu z brzucha, ponieważ jest bogata w rozpuszczalny błonnik, który zwalcza stany zapalne, które powodują gromadzenie się tłuszczu na brzuchu.

Niektóre badania powiązały spożywanie fasoli ze zmniejszonym ryzykiem otyłości.

6. Buraki

Buraki są pełne zdrowych minerałów i witamin. Warzywa zawierają dużo błonnika, który pomaga utrzymać uczucie sytości przez dłuższy czas.

Dlatego jest on idealnym warzywem dla osób dbających o swoją wagę. Ponadto buraki są bardzo niskokaloryczne; 100 gramowa porcja buraków zawiera tylko 43 kalorie, 2,8 grama błonnika i 10 gramów węglowodanów złożonych.

Najlepszym sposobem na spożycie buraków jest wrzucanie ich do sałatek, kanapek i zup.

A najlepiej spożywać je w formie soku!

7. Cukinia

Cukinia jest dobrym zamiennikiem produktów bogatych w skrobię, takich jak ziemniaki, makaron i ryż. Wiele osób, które stosują dietę niskowęglowodanową, taką jak dieta Paleo lub dieta ketogeniczna, używa cukinii jako podstawowego produktu.

Cukinia jest pełna ważnych witamin, minerałów i przeciwutleniaczy, które pomagają organizmowi prawidłowo funkcjonować.

Cukinia zawiera zarówno rozpuszczalny, jak i nierozpuszczalny błonnik, dzięki czemu doskonale nadaje się do trawienia i zawiera składniki odżywcze, które mogą pomóc w zaburzeniach trawiennych, takich jak IBS i choroba Crohna.

Ważne

Nierozpuszczalny błonnik w cukinii nadaje objętości, co również pomaga w łatwiejszym przemieszczaniu się pokarmu przez przewód pokarmowy, zmniejszając zaparcia lub spowolniony układ trawienny.

Rozpuszczalny błonnik w cukinii odżywia dobre bakterie w jelitach. Te dobre bakterie odgrywają kluczową rolę w trawieniu i wytwarzają krótkołańcuchowe kwasy tłuszczowe, które zapewniają pożywienie komórkom jelitowym.

Krótkołańcuchowe kwasy tłuszczowe zmniejszają stan zapalny, a nawet mogą leczyć choroby, takie jak IBS lub choroba Leśniowskiego-Crohna.

Leave A Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *